el nostre dia a dia...

ESTANCIA
EN LA RESIDENCIA

Llevo dos semanas ingresado en la residencia y me va bien. Me dan tabaco a la hora y buena comida, aunque me hayan puesto a régimen. Los compañeros son enrollados y las tutoras también. Me voy a las 21:00 horas a la cama y me levanto a las 8:30 horas de la mañana.
Aquí sufrimos todos esquizofrenia y no hay disputas.
Hay de todo para estar a gusto y por las mañanas nos hacen la cama.
Vemos la televisión y escuchamos la radio.
Mi familia viene a visitarme cada semana, los domingos de 17:00 a 19:00 de la tarde, justo a la hora de cenar.
Hay juegos de mesa y dominó.
Hay mucha alegría aquí y esperamos el alta pronto.
Los talleres son interesantes y divertidos. Somos un grupo de 10 u once personas.

SERGIO MARTÍNEZ




AMISTADES EN LA RESIDENCIA



Aquí todos somos amigos. Nos juntamos cada día unos cuantos en el fumadero y allí fumamos unos cuantos cigarros. También jugamos a juegos de mesa que nos compró Gina, que es nuestra maestra. Nos llevamos muy bien con ella y con las demás enfermeras.
A veces hay discusiones, pero se solucionan pronto. Las enfermeras ponen orden porque cada uno tiene sus manías. Hablando se entiende la gente.
Por las mañanas me cuesta ducharme pero hago un esfuerzo  acabo duchado y afeitado.
Aquí somos muy comprensivos con  el prójimo.
En la hora de las comidas estamos todos muy contentos y siempre hay alguien que rie y canta y los demás lo acompañan.
Aquí me encuentro a gusto conmigo mismo y con los demás.
Pienso mucho en mi familia que viene a verme los domingos por la tarde.
Con el tiempo espero tener más amistades y mejorar mi salud y entonces salir de aquí y tener una vida personal satisfactoria.

SERGIO MARTÍNEZ





JA ESTEM VACUNATS CONTRA LA GRIP A


El dia 3/12/09 a l’hora de l’esmorzar en Xavier (el dire) va posar mans a la feina i amb un tres i no res va acabar amb la feina.

Com que som un col·lectiu de convivència i dintre d’aquests n’hi ha d’avançada edat i amb altres problemes de salut (de risc) doncs era de rigor vacunar-se.

Encara que alguns de nosaltres dubtem de la seva eficàcia i que es podrien produir contraindicacions tots varem passar per la punció i el líquid va entrar al nostre organisme.

I es que se n'ha  parlat molt d´aquest  afer i dels dubtes generats, uns opinen que al introduir la vacuna se li introdueix el virus, altres que és un negoci de les grans indústries farmacèutiques. De fet es un producte nou i això genera incertessa ¿a veure que passarà?

Jo m'he informat una mica pels mitjans de comunicació i del què opinen els professionals (els metges) recomanen vacunar-se i donen el seu vist-i-plau.

QUE FUNCIONI!!! VAL PREVENIR QUE CURAR!!!!!



ANTONI RIERA





LONDRES O JAMAICA
Aquest indret es el que en diem el “fumadero” evidentment  l´espai adaptad per fumar de la residència, el fet de fer el cigarret converteix el lloc en punt de reunió i diàleg, aquest espai es petitó i estem tots molt juntets, les converses es barregen entre el fum.

Es xerra de coses de vegades trivials, altres vegades serioses, íntimes, historietes, aventures viscudes, s´hi fa broma, expliquem acudits que ens fan petar de riure i fa de aquests lloc contaminat pel ambient del fum i perjudicial per la nostra salud en un lloc enriquidor hom un es sent a gust ¿una contradicció, no? Jo personalment fa que en certs moments em senti molt a gust em els companys que habitem i compartim la nostra vida aquí. Ah! I de vegades també ens i posem a cantar.





 ANTONI RIERA